בלוג

רכישת און ליין שהחלה דרך הסמארטפון, ככל הנראה תסתיים בטאבלט האישי

הריבוי של התקנים ניידים המחוברים לאינטרנט יצר מציאות חדשה בכל הקשור למכירות און ליין באינטרנט. מסתבר שקניה שמתחילה בסמארטפון ככל הנראה תסתיים במחשב, ואילו שיחה שהתחילה בטאבלט תעבור בסופו של דבר לסמארטפון.

בחודש מרץ 2014 ערכה פייסבוק וסוכנות המחקר GFK מחקר בקרב 2,004 מבוגרים בארה"ב אשר בדק את הסיבות מאחורי הצורך של הצרכן להחליף בין התקנים ניידים שונים. המחקר התמקד רק במעבר בין ההתקנים השונים כדי להשלים משימות ספציפיות, כגון הזמנת כרטיסים לקונצרט, אך לא התייחס לשאלה אילו סוגי משימות מבוצעות בכל אחד מההתקנים.

בין הממצאים הבולטים של המחקר:

יותר מ -60% מאנשים משתמשים לפחות בשני מכשירים ליום, ואילו יותר מ -40% מהאנשים משתמשים לפחות בשלושה מכשירים

רק מחצית מהנשאלים ציינו כי הם מתחילים משימה במכשיר אחד ומסיימים אותה במכשיר אחר
מספר זה עולה ל- 77% מהאנשים אשר משתמשים לפחות בשלושה מכשירים ביום

המחקר בוצע משום שמשווקים מבקשים להשיג הבנה טובה יותר של מערכת היחסים בין ההתקנים השונים ולבחון את תפקידם בחיי הצרכנים. מסתבר, כי המעבר בין ההתקנים נובע עקב הצורך להגדיל מסך - החל בטלפונים חכמים וכלה בטאבלט, מחשב נייד או שולחני. טאבלט עשוי להיחשב כמכשיר נייד, אך רק 22% מהמשתמשים משתמשים בטאבלט ככלי גלישה נייד. על מנת לבצע גלישה ניידת 76% מעדיפים לבצע שימוש בטלפונים החכמים.

במחקר שנערך לאחרונה ע"י חברת סיסקו נמצא, כי במהלך 2013 נוספו יותר מ- 500,000 מכשירים והתקנים ניידים. המספר הכולל של התקנים ניידים צפוי להמשיך ולגדול. עפ"י סיסקו עד לשנת 2018 צופיים להיות לכל אדם על כדור הארץ כמעט 1.4 מכשירים ניידים. הימים בהם הגלישה בוצעה במחשב השולחני או במחשב הנייד הסתיימו מזמן ולכן נדרש לבצע התאמה של האתרים לגדלי מסך שונים.

ומה הנתונים בישראל?

65% מהישראלים עושים שימוש בטלפון הנייד בזמן ביקור בחנות. לרוב לצרכי השוואה. לפעמים לצרכי קנייה. 38.4% משתמשים במכשיר סמארטפון לצורך רכישה באמצעות קופונים, 43% לצורך התייעצות עם חברים, 9% שיתוף ברשתות חברתיות, 13% לצורך סריקת ברקוד ו-34% בחינת המוצרים.

לאור נתונים אלו והעלייה החדה שחלה בשנים האחרונות בשימוש בטלפונים חכמים ובטאבלטים, אין זה מן הנמנע שמשווקים יצטרכו להשקיע בפעילות מובייל ובבניית אתר רספונסיבי, כזה שיתאים את מידותיו לגדלי מסכים שונים ויאפשר לצרכן לעבור מהתקן נייד אחד לאחר בקלות ובמהירות. כל אלה יאפשרו לצרכנים נגישות ותפעול נוח של חנויות אינטרנט ואתרים ללא תלות בהתקן הנייד ממנו מבוצעת הגלישה ובכך יסייעו להגדיל את כמות המכירות. לדברי פייסבוק, חשוב שהמשווקים יהיו עקביים מבחינת התוכן והמידע המוצג לגולש בפלטפורמות השונות ויתכוננו להתחיל עסקה במכשיר אחד ולסיים אותו במכשיר אחר.

 

כתוב תגובה
תגובות
25/10/2016 18:05
¡excelente entrevista! ¡Ãn­ubesimas las fotos!Matias me encanta tu forma de entrevistar, tenés una sensibilidad muy especial para captar a los seres humanos que hay detrás de las personas públicas.
25/10/2016 18:31
Have you ever thought about adding a little bit more than just your articles? I mean, what you say is important and everything. Nevertheless think about if you added some great photos or video clips to give your posts more, &#;&p0;2op2#82218! Your content is excellent but with pics and videos, this blog could undeniably be one of the very best in its field. Very good blog!