בלוג

NopCommerce מגייסת את פייסבוק ליצירת גידול במכירות on-line

הפלטפורמה מאפשרת לייצא קטלוג מוצרים מובנה הישר אל הרשת החברתית מספר 1 במכירות שמקורן במדיה החברתית ובכך להנגיש את תהליך המכירה אל אוהדי הדף העסקי.

 NopCommerce מזמן זיהתה את המגמה לפיה המדיה החברתית היא גורם רב משקל בכל הקשור לקידום מכירות on-line. זו הסיבה מדוע הפלטפורמה משלבת מגוון פונקציות מתקדמות אשר מייצרות סינרגיה בין הרשתות החברתיות לבין חנות האינטרנט של הלקוח. בין הפונקציות- שיתוף מוצרים וביקורות, קישור לכל הרשתות, ניהול בלוג, שיתוף המלצות ודירוגי מוצרים לחברים בפייסבוק ועוד.

רבות דובר על המדיה החברתית ככלי אפקטיבי להגדלת מכירות באינטרנט, ואכן בעלי עסקים רבים רותמים מדי יום את המדיה החברתית לשירות המסחר האלקטרוני. מגוון עסקים מנהלים במקביל לחנויות האינטרנט דף אוהדים בפייסבוק, חשבון בטוויטר וערוץ יוטיוב. NopCommerce התגייסה לקידום והרחבת המגמה ומציעה מגוון פונקציות חברתיות מתקדמות, כאשר העיקרית והחשובה שבהן, היא היכולת לייצא קטלוג מוצרים מובנה מחנות האינטרנט אל דף האוהדים בפייסבוק. באופן זה נוצרת בעמוד  העסקי חנות מוצרים המאפשרת לבצע רכישה הישר מהרשת החברתית ובכך לייצר מכירות ישירות לאוהדים בעמוד.

מחקר שבוצע לאחרונה ע"י shopify (חברה לבנית חנויות סחר באינטרנט) מצא, כי פייסבוק הינה הרשת החברתית עם כמות מכירות on-line הגבוהה ביותר מכל הרשתות החברתיות בעולם. האם זה אומר שרק פייסבוק מתאימה לקידום מכירות ברשת? לא בהכרח. 

shopify הינה חברה אמריקאית אשר עוסקת בבניית חנויות on-line לעסקים וחברות. עפ"י מחקר שערכה בתחילת 2014 נמצא, כי ברבעון השלישי לשנת 2013 כ-2/3 מתוך סך הכניסות לחנויות האינטרנט ו-85% מסך הקניות שמקורן ברשתות חברתיות, הגיעו מתוך פייסבוק. עוד עלה מהמחקר, כי מדי שנה חל גידול של 129% בערך סל הקניה המבוצע באינטרנט שמקורו ברשתות חברתיות.

הרשת החברתית Polyvore מובילה במקום הראשון עם השווי הגבוה ביותר של סל הקניות 

אולם כשמדובר בשווי ממוצע של הזמנה המבוצעת במסגרת קניה אינטרנטית, פייסבוק נשארת הרחק מאחור לעומת יתר הרשתות. יתרה מכך, פייסבוק אפילו לא מעפילה לרשימת שלוש המובילות. רשת ה- Polyvore (רשת שאינה מוכרת בישראל אך זוכה להצלחה בחו"ל) היא שמובילה את הרשימה עם הזמנה ממוצעת של 66.75$, Instagram במקום השני עם הזמנה של 65$ ו- Pinterest במקום השלישי עם הזמנה על סך 58.95$ . פייסבוק, לעומת זאת, נגררת מאחור ותופסת את המקום הרביעי עם רכישה ממוצעת של 55$ בלבד.

צילום – הקטגוריה המובילה ברכישות שמגיעות מפייסבוק

shopify חילקה את ההזמנות המגיעות מרשתות חברתיות לחנויות אינטרנט לפי קטגוריות ומצאה נתונים מעניינים אודות ההזמנות שמקורן בפייסבוק ויתר חברותיה. פייסבוק מובילה עם 100% מסך ההזמנות בתחום הצילום שמקורן ברשת,  94% מסך הרכישות בתחום מוצרי ספורט, עבודות יצירה ומוצרים לחיות מחמד ו-90% מהזמנות תכשיטים ושעונים. אך גם רשתות חברתיות אחרות מציגות נתונים מעניינים, ביניהן הרשת החברתית Pinterest עם 74% מההזמנות מתחום אספנות, אמנות ועתיקות, ויוטיוב עם אחוזי הצלחה יפים של 47% בתחום המכשירים האלקטרונים והמרצ'נדייז. לעומת זאת הרשת החברתית טוויטר הציגה נתונים נמוכים משמעותית עם 18% מסך ההזמנות בתחום הריהוט לבית ולמשרד.

עם זאת, המחקר הנ"ל מסייע להבין טוב יותר איזו רשת חברתית מתאימה לכל סוג של עסק והחשוב מכל, המחקר מציג מסקנה ברורה – אמנם פייסבוק מובילה את רשמית הרשתות החברתיות מבחינת כמות ההזמנות המגיעות ממנה, אך אין זה אומר שהיא מובילה לרכישות בעלות ערך כספי גבוה.

לאור נתונים אלו ההמלצה של shopify הינה ברורה – אם אתם רוצים לרתום את המדיה החברתית באופן אפקטיבי ליצירת גידול במחזור מכירות ה- on-line, אל תשימו את כל הביצים בסל אחד והיעזרו לא רק בפייסבוק לטובת קידום מכירות, אלא גם ברשתות חברתיות נוספות אשר מהוות תגבורת מצוינת. Pinterest, טוויטר ויוטיוב בהחלט יעשו את העבודה.

 

כתוב תגובה
תגובות
25/10/2016 15:12
>Wow vad fint! SÃ¥ himla gulligt att ni inte bara &qu¶r;kÃopet" presenter till varandra utan att ni väljer med omsorg =) Grattis i efterskott =)
25/10/2016 17:32
Home run! Great slgguing with that answer!
27/10/2016 08:58
Superbly <a href="http://lytief.com">ilinmiuatlng</a> data here, thanks!
27/10/2016 15:51
Not bad at all fellas and gaalsl. Thanks. http://aovuwmsmc.com [url=http://lewdppkydl.com]lewdppkydl[/url] [link=http://dperwfnkypw.com]dperwfnkypw[/link]
29/10/2016 07:49
Taking the <a href="http://qmpdkyqatsp.com">oveivrew,</a> this post is first class